Ogłoszenie o zamówieniu na: "Dostawa i montaż sprzętu multimedialnego i technologii sceny do Centrum Aktywności Artystycznej w Suchowoli"

Suchowola, dn. 19 października 2022 r.

ZP.271.16.2021

INFORMACJA O ODRZUCENIU OFERT

I UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

Dotyczy: „Dostawa i montaż sprzętu multimedialnego i technologii sceny do Centrum Aktywności Artystycznej w Suchowoli”; nr ref.: ZP.271.16.2022; Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00363599/01

Zamawiający, Gmina Suchowola z siedzibą w Urzędzie Miejskim w Suchowoli, Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola informuje, iż na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3, 4 i 6 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129, 1598,2054, 2269, z 2022r. poz. 25. z późn. zm.– dalej: „ustawa pzp”), odrzuca ofertę Wykonawcy DELTA SP.J. KRENTOWSKI HUS UL. WĘGLOWA 6A 15-121 BIAŁYSTOK, gdyż oferta nie została przygotowana i przekazana w sposób zgodny z wymaganiami sporządzania i przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez Zamawiającego.

Uzasadnienie prawne i faktyczne odrzucenia oferty:

Wykonawca złożył ofertę w niniejszym postępowaniu jednak nie została ona podpisana żadnym z dopuszczonych podpisów wymaganych w Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej: „SWZ”).

Zamawiający postawił wymagania dotyczące form oraz podpisu ofert co zostało ujęte w rozdziale II pkt. 11 SWZ: „11.1/ Ofertę należy sporządzić w języku polskim w postaci opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym.” oraz „11.8/ Oferta sporządzona w postaci elektronicznej powinna być podpisana przez osobę uprawnioną, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze sądowym lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy, albo przez osobę umocowaną (na podstawie pełnomocnictwa) przez osoby uprawnione.”.

Powyższym wymóg zawarty w SWZ jest odzwierciedleniem treści art. 63 ust. 2 ustawy pzp:

„W postępowaniu o udzielenie zamówienia lub konkursie o wartości mniejszej niż progi unijne ofertę, wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub w konkursie, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.”

Ponadto obowiązek zachowania formy elektronicznej pod rygorem nieważności opatrzonej podpisem kwalifikowalnym lub opatrzonej podpisem zaufanym lub osobistym wynika z art. 63 ustawy pzp. Zastrzeżenie formy pisemnej, dokumentowej lub elektronicznej pod rygorem nieważności odnosi ten skutek, że oferta złożona bez zachowania zastrzeżonej formy jest nieważna (art. 73 § 1 Kodeksu Cywilnego – dalej: „KC”). Do zachowania pisemnej formy czynności prawnej wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść oświadczenia woli (art. 78 § 1 KC), a do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej konieczne jest złożenie oświadczenia woli w postaci elektronicznej i opatrzenie go kwalifikowanym podpisem elektronicznym (art. 781 § 1 KC). Również niezachowanie postaci elektronicznej oferty opatrzonej podpisem zaufanym albo osobistym, stanowiącej dokumentową formę czynności prawnej, skutkuje jej nieważnością. Złożenie oferty w niewłaściwej formie jest uchybieniem nieusuwalnym. Dlatego też brak podpisu dokumentów elektronicznych skutkuje ich nieważnością i podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 4 ustawy pzp.

Złożone przez wykonawcę dokumenty wraz z ofertą (formularzem ofertowym) nie zostały podpisane żadnym z dopuszczonych przez SWZ podpisów (kwalifikowanym lub zaufanym lub osobistym), ani też plik zawierający skompresowane dokumenty nie został opatrzony podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

W związku z powyższym oferta nr 1 złożona przez DELTA SP.J. KRENTOWSKI HUS UL. WĘGLOWA 6A 15-121 BIAŁYSTOK, nie została sporządzona w sposób zgodny z przepisami ustawy pzp (art. 63 ust. 2) a także nie została sporządzona i przekazana w sposób zgodny z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego.

W przedmiotowym postępowaniu złożono trzy oferty. Oferta Nr 1 zostaje odrzucona zgodnie z uzasadnieniem prawnym i faktycznym wskazanym powyżej. Biorąc pod uwagę, że oferta najkorzystniejsza została odrzucona, a Zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia (237 800,00 zł brutto) do ceny kolejnej najkorzystniejszej oferty, Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy pzp.

Suchowola, dnia 05 października 2022 r.

 

Zamawiający:

Gmina Suchowola

Plac Kościuszki 5

16-150 Suchowola

REGON: 050659131

NIP:   545-18-13-529

 

INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT

 

Dotyczy: „Dostawa i montaż sprzętu multimedialnego i technologii sceny do Centrum Aktywności Artystycznej w Suchowoli”; nr ref.: ZP.271.16.2022

                Zamawiający, mając na względzie treść art. 222 ust 5 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129, 1598,2054, 2269, z 2022r. poz. 25. z późn. zm.) przekazuje informacje z otwarcia ofert:

  1. Termin składania ofert upłynął w dniu 05 października 2022 r. godz. 9:30, otwarcie nastąpiło 05 października 2022 r. godz. 10:30.
  2. Zamawiający uprzednio zamieścił informację oraz podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj.:

237 800,00 zł brutto – dwieście trzydzieści siedem tysięcy osiemset złotych.

  1. Zamawiający informuje, że w postępowaniu wpłynęły następujące oferty:

Numer oferty

Wykonawca

nazwa (firma)  i adres

Cena ofertowa

1.

DELTA SP.J. KRENTOWSKI HUS

UL. WĘGLOWA 6A 15-121 BIAŁYSTOK

239.586,39 zł

Okres gwarancji: 48 miesięcy

2.

KRAFTMANN Cezary Czerny, ul. Kabrioletu 4,

03-117 Warszawa

319.800,00 zł

Okres gwarancji: 48 miesięcy

3.

AVLPRO sp. z o. o., ul. Matuszewska 20/131,

 03-876 Warszawa

307 582,41 zł

Okres gwarancji: 48 miesięcy

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy


Dostawa i montaż sprzętu multimedialnego i technologii sceny do Centrum Aktywności Artystycznej w Suchowoli


SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Suchowola
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659131
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Kościuszki 5
1.5.2.) Miejscowość: Suchowola
1.5.3.) Kod pocztowy: 16-150
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@suchowola.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.suchowola.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu
terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż sprzętu multimedialnego i technologii sceny do Centrum Aktywności Artystycznej w Suchowoli
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5f262a87-3d78-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00363599/01
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-09-26 11:40
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00008663/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Dostawa multimediów do Centrum Aktywności Artystycznej w Suchowoli
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii
Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Inwestycja dofinansowana w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń
oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z
wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu
https://epuap.gov.pl/wps/portal
Dla sprawnego przepływu informacji Zamawiający zaleca aby przesyłana korespondencja była kierowana również na pocztę
elektroniczną - sekretariat@suchowola.pl lub zp@suchowola.pl.
Postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej –za pośrednictwem systemu teleinformatycznego,
dostępnego na stronie internetowej pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz poczty elektronicznej
(sekretariat@suchowola.pl). Komunikacja między zamawiającym a wykonawcą, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz
przekazywanie dokumentów lub oświadczeń odbywa się za pośrednictwem mini portalu (https://miniportal.uzp.gov.pl), przy pomocy
dedykowanych formularzy dostępnych na ePUAP
(https://epuap.gov.pl/wps/portal) oraz udostępnionych na mini portalu.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych
przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów
lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzenia i przekazywania informacji
oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub w konkursie (Dz.U z 2020r. poz.2452) oraz Rozporządzenia Ministra
Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 roku w sprawie podmiotowych środków
dowodowych oraz innych dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz.U. z 2020
r. poz. 2415).
Do połączenia z systemem używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się
przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez
Internet. Każdy wykonawca posiada w systemie dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania
oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z
zamawiającym w pozostałych obszarach.
Wymagania techniczne, które muszą spełniać urządzenia informatyczne w celu korzystania z systemu
teleinformatycznego zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w
sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452):
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux,
lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja
10, 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) miniportal.uzp.gov.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Za datę przekazania oferty, wniosku, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich
przekazania na ePUAP.
Dopuszczalne formaty przesyłanych danych: .. formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców
powinny być zgodne z “OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci
elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”
Pozostałe wymagania i informacje zostały opisane w rozdziale I punkt 3 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych
budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiot zamówienia stanowi: „Dostawa i montaż sprzętu multimedialnego i technologii sceny do Centrum Aktywności
Artystycznej w Suchowoli”
2) W ramach zamówienia wykonanych zostanie:
A) Konstrukcje stalowe, okotarowanie
B) System oświetlenia reflektorowego/scenicznego
C) System projekcji obrazów
D) System nagłośnienia
E) Dokumentacja powykonawcza
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
dokumentacja projektowa, przedmiary robót, oraz dokumentacja przetargowa. Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu
zamówienia, określa projekt umowy, stanowiący Załącznik nr 4 do SWZ.
W przypadku pojawienia się w ww. dokumentach niezamierzonych rozbieżności pierwszeństwo mają zapisy niniejszej
specyfikacji, a w dalszej kolejności dokumentacji projektowej i przedmiar robót.
Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów związanych z realizacja zamówienia.
Dodatkowe informacje:
Wyposażenie multimedialne i technologii sceny Centrum Aktywności Artystycznej w Suchowoli stanowi kolejny etap
większego przedsięwzięcia polegającego na remoncie kina KOMETA na potrzeby stworzenia Centrum Aktywności
Artystycznej. W zakres niniejszego postępowania wchodzi jedynie część robót wskazanych w dokumentacji projektowej
„Wyposażenie multimedialne i technologia sceny w Sali kinowej Centrum Aktywności Artystycznej w Suchowoli”, opisanych
w przedmiarze robót (Etap II – dostawa i montaż urządzeń).
4) Gwarancja i rękojmia
a) Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia gwarancji na cały zakres zamówienia.
b) Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia i wbudowane materiały oraz
zamontowane urządzenia przez wskazany przez siebie okres, stanowiący kryterium oceny ofert. Okres gwarancji liczony
będzie od dnia dokonania odbioru końcowego.
c) Okres udzielonej przez Wykonawcę rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia będzie równy okresowi udzielonej przez
Wykonawcę gwarancji na cały przedmiot zamówienia.
d) W okresie rękojmi i gwarancji koszty związane z wszelkimi naprawami oraz usuwaniem usterek ponosić będzie
Wykonawca.
e) Wykonawca zobowiązany będzie, na własny koszt w okresie gwarancyjnym, do realizacji corocznych przeglądów
gwarancyjnych zapewniających bezusterkową eksploatację urządzeń.
5) Wykonanie przedmiotu zamówienia.
a) Wszystkie dostarczone i zamontowane urządzenia muszą być nowe. Nie dopuszcza się urządzeń prototypowych.

b) Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o
parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie.
c) Wykonawca może powierzyć wykonywanie części robót budowlanych podwykonawcom, z uwzględnieniem postanowień
zawartych we wzorze umowy o roboty budowlane.
6) Warunki rozliczenia wykonania przedmiotu zamówienia.
a) Wynagrodzenie wykonawcy jest ceną ryczałtową za wykonanie przedmiotu zamówienia, wynikającą swoim zakresem z
niniejszej specyfikacji warunków zamówienia, dokumentacji projektowej oraz przedmiarów robót. Jakikolwiek błąd w
obliczeniu ceny nie ma znaczenia na poprawność oceny oferty.
b) Z uwagi na ryczałtową formę wynagrodzenia podstawą wyceny oferty jest dokumentacja projektowa. Jeżeli wystąpią
różnice pomiędzy projektem, a przedmiarami robót (które stanowią dokumenty pomocnicze dla wykonawcy), do wyceny
należy przyjąć wielkości zawarte w projekcie.
c) Ceną oferty jest kwota wynagrodzenia ryczałtowego zaoferowana przez Wykonawcę w formularzu oferty. Do oferty nie
należy załączać kosztorysu ofertowego. Zamawiający wymaga kosztorysu ofertowego od Wykonawcy, którego oferta
zostanie wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu na etapie przed podpisaniem umowy.
d) Zamawiający będzie wymagał aby dostawy wykonane w oparciu o dokumentację projektową dotyczącą „Wyposażenia
multimedialnego i technologii sceny w sali kinowej Centrum Aktywności Artystycznej w Suchowoli”, opisane w przedmiarze
robót – etap II (dostawa i montaż urządzeń) były rozliczone jedną fakturą VAT.
e) Warunkiem zapłaty należności dla Wykonawcy za wykonane dostawy będzie otrzymanie przez Zamawiającego
podpisanych przez podwykonawców potwierdzeń otrzymania zapłaty zgodnie z zawartymi z nimi umowami. Jeżeli pojawią
się uzasadnione roszczenia podwykonawcy, to Zamawiający dokona zapłaty dla podwykonawcy i pomniejszy należne
wynagrodzenie dla wykonawcy o kwotę zapłaconą podwykonawcy. Szczegółowe postanowienia dotyczące regulacji
obejmujących podwykonawstwo zawarte są we wzorze umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 32322000-6 - Urządzenia multimedialne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej
32340000-8 - Mikrofony i głośniki
32321000-9 - Telewizyjny sprzęt projekcyjny
31527000-6 - Reflektory punktowe

Cała treść ogłoszenia w załącznikach.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Suchowoli

Wytwarzający/odpowiadający: Marcin Skibicki

Data wytworzenia: 2022-09-26

Wprowadzający: Marcin Skibicki

Data modyfikacji: 2022-10-21

Opublikował: Marcin Skibicki

Data publikacji: 2022-09-26