Ogłoszenie o zamówieniu na: Remont drogi w Karpowiczach na działce nr 351
ZP.271.4.2014
Suchowola, dn. 20.06.2014 r
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
- roboty budowlane -
Remont drogi w Karpowiczach na działce nr 351
Numer ogłoszenia: 132993 - 2014; data zamieszczenia: 20.06.2014
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Suchowola , pl. Kościuszki 5, 16-150 Suchowola, woj. podlaskie, tel. (085) 7229400, faks (085) 7229419.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.suchowola.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont drogi w Karpowiczach na działce nr 351.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie inwestycji pn.: /Remont drogi w Karpowiczach na działce nr 351/ w skład którego wchodzi n/w zakres rzeczowy robót:
- roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych
- trasa dróg w terenie równinnym,
- karczowanie krzewów i pnii,
- wywożenie na odległość do 1 km karpiny,
- wykopy oraz przekopy wykonane mechanicznie na odkład - 800 m3,
- wykonanie nasypów mechanicznie z transportem urobku z odległości 3 km wraz z formowaniem i zagęszczeniem na poszerzeniu w obrębie łuku,
- profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni wykonane mechanicznie wraz z ukształtowaniem spadków nawierzchni,
- wykonanie i zagęszczenie warstwy piasku w korycie lub na całej szerokości korony drogi mechanicznie grubość warstwy 10 cm,
- nawierzchnia żwirowa (warstwa dolna) z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grubość 15 cm po zagęszczeniu,
- nawierzchnia żwirowa (warstwa górna) z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grubość 10 cm po zagęszczeniu na zjazdach wg wykazu zjazdów,
- wykonanie części przelewowej prefabrykowanych przepustów drogowych rurowych jednootworowych, z ławą żwirową, z rur poliuretanowych Ø 60 z obrukowaniem wokół
- oczyszczenie przepustów drogowych rurowych jednootworowych z rur betonowych Ø 80 zamulonych w 50%,
- uzupełnienie poboczy gruntem rodzimym grubości 15 cm wraz z formowaniem i zagęszczeniem,
- przepusty rurowe pod zjazdami z rur poliuretanowych Ø 40 wg wykazu zjazdów. Szczegółowy zakres robót określa uproszczona dokumentacja projektowa, składająca się z przedmiaru robót, opisu technicznego oraz przekrojów, stanowiąca załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.12.00-0, 45.23.30.00-9, 45.23.32.80-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.10.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
1. Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3 000,00 zł - słownie: trzy tysiące złotych złotych. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1. pieniądzu (wyłącznie przelewem na rachunek bankowy zamawiającego), - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
2. gwarancjach bankowych,
3. gwarancjach ubezpieczeniowych,
4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Suchowoli, Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola: Bank Spółdzielczy w Suchowoli nr rachunku: 13 8094 0009 0000 0101 2000 0030 2. Termin wniesienia wadium w każdej formie: do dnia 07.07.2014 r. do godz. 10:00. 3. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniądza za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania na rachunku zamawiającego.
4. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie formułuje wymagań w zakresie w/w warunku.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna wykonanie z należytą starannością w okresie pięciu ostatnich lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), przed upływem terminu składania ofert, co najmniej jednego zadania polegającego na przebudowie, remoncie lub modernizacji dróg odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia o wartości, co najmniej 100 000,00 zł brutto, - z podaniem jego rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania - według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ, a także załączeniem poświadczeń wystawionych przez podmioty, na rzecz których wykonano zamówienie lub innych dokumentów jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczeń, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Zamawiający informuje, że Wykonawca, w miejsce poświadczeń o których wyżej mowa, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 2 pkt 2) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 luty 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Z 2013 r., poz. 231). W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Na podstawie złożonych dokumentów Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganego warunku wg formuły: spełnia - nie spełnia.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie formułuje wymagań w zakresie warunku.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna dysponowanie potencjałem kadrowym niezbędnym do realizacji zamówienia tj. - co najmniej jedną osobą - posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami drogowymi, tj. posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności drogowej, wydane na podstawie ustawy Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 poz. 1409 ze. zm.) lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - zgodnie z polskim Prawem Budowlanym. - co najmniej jedną osobą - posiadającą uprawnienia geodezyjne. Zamawiający uzna za spełniony powyższy warunek, jeżeli wykonawca w zakresie dysponowania osobami przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (zgodnie z zał. nr 4 do SIWZ) oraz złoży oświadczenie o posiadaniu uprawnień przez te osoby (zgodnie z zał. nr 5 do SIWZ). Na podstawie złożonych dokumentów Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganego warunku wg formuły: spełnia - nie spełnia.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie formułuje wymagań w zakresie warunku.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
kosztorys ofertowy (z cenami jednostkowymi i wartością robót stanowiącą cenę zamówienia).
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający informuje, że postanowienia umowy mogą zostać zmienione w następującym zakresie:
1) Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie ze względu na:
a. wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające wykonanie robót zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami,
b. zaistniałe warunki terenowe, geologiczne, archeologiczne, wodne - utrudniające wykonanie umowy,
c. niezawinione przez wykonawcę ograniczenia dostępności placu budowy w czasie realizacji robót,
d. wstrzymanie przez Zamawiającego wykonania robót nie wynikających z okoliczności leżących po stronie Wykonawcy. (Nie dotyczy okoliczności wstrzymania robót przez inspektora nadzoru zamawiającego w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zawinionych przez wykonawcę) - termin ten może ulec przedłużeniu nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności,
e. kolizje wykonywanej inwestycji z innymi inwestycjami,
f. wstrzymanie robót z powodu okoliczności zaistniałych po stronie zmawiającego,
g. opóźnienie w wykonaniu innych zadań prowadzonych przez zamawiającego w ramach tej samej inwestycji, które wstrzymują wykonanie przedmiotowego zadania,
h. opóźnienia w uzyskaniu od organów administracji wymaganych aktów (decyzji, pozwoleń itp.),
i. wystąpienie siły wyższej,
2) Zmniejszenie ilości zamówienia - wynikające z faktu, iż realizacja tej części stała się dla Zamawiającego nieuzasadniona społecznie lub ekonomicznie.
3) Zmniejszenie wynagrodzenia z powodu ograniczenia zamówienia ze względu na interes publiczny, co nie było do przewidzenia w dniu zawarcia umowy.
4) Zmiana VAT lub stawek celnych.
5) Zmiana prawa mająca wpływ na termin lub zakres zamówienia.
Pozostałe dopuszczalne zmiany umowy:
1. zmiany w zakresie zmiany podwykonawców w przypadku: - rezygnacji podwykonawcy, - zmiany wartości lub zakresu robót wykonywanych przez podwykonawców.
2. zmiany kluczowego personelu Zamawiającego i Wykonawcy z powodu:
- śmierci, choroby, rezygnacji, zwolnienia pracownika lub innych zdarzeń losowych dotyczących kierownika budowy, kierowników robót lub inspektora nadzoru,
- zastrzeżeń jednej ze stron, co do kompetencji kierownika budowy lub inspektora nadzoru, - zmiany kierownika budowy
- nowy kierownik budowy musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla kierownika budowy,
- zmiany dokumentacji ze względu na postęp technologiczny,
- zmiany prawa mającej wpływ na termin lub zakres zamówienia
- zmian technicznych ze względu na niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie. Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Powyższe postanowienia nie stanowią zobowiązania zamawiającego do wyrażenia zgody na ich wprowadzenie.
Warunki zmian:
- inicjowanie zmian - na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,
- uzasadnienie zmian- prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych robót,
- forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.suchowola.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Suchowoli, ul. Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola, pok. 108.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 07.07.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Suchowoli, ul. Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Metryka strony