Ogłoszenie Burmistrza Suchowoli Nr 116/2023 z dnia 14 marca 2023 r. o naborze na wolne stanowisko urzędnicze - Skarbnik Gminy Suchowola
OGŁOSZENIE NR 116/2023
O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Z DNIA 14 MARCA 2023 R.
I. Burmistrz Suchowoli ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
1) Nazwa i adres jednostki: Urząd Miejski w Suchowoli Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola,
2) Nazwa stanowiska urzędniczego: Skarbnik Gminy Suchowola
3) Referat: Finansowy
4) Wymiar etatu: pełny etat
5) Forma zatrudnienia: powołanie (zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy o pracownikach samorządowych). Do stosunku pracy nawiązanego na podstawie powołania mają zastosowanie przepisy kodeksu pracy (art. 68-72)
6) Wynagrodzenie: według obowiązujących przepisów
II. Wymagania niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego,
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
3) brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
6) spełnienie jednego z poniższych warunków:
a) ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
b) ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
c) wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku wskazanym w ogłoszeniu.
III. Wymagania dodatkowe:
1) preferowany kierunek studiów: ekonomia;
2) preferowane doświadczenie zawodowe w księgowości jednostek sektora finansów publicznych;
3) znajomość przepisów prawa z zakresu rachunkowości, finansów publicznych oraz innych przepisów prawa niezbędnych do wykonywania zadań na stanowisku Skarbnika Gminy;
4) znajomość obsługi komputera; umiejętność obsługi programów komputerowych niezbędnych do obsługi budżetu gminy, w tym programu „BESTIA”,
5) samodzielność, zaangażowanie, dokładność, operatywność, umiejętność analiz problemów i poprawnego wyciągania wniosków, łatwość nawiązywania kontaktów, łatwość podejmowania decyzji, odporność na stres.
IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Skarbnik Gminy jest jednocześnie głównym księgowym budżetu. Zadania głównego księgowego jednostki sektora finansów określa art.54 ust.1 ustawy o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2022 poz.1634). Do zadań Skarbnika Gminy należy prowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:
1) prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające zwłaszcza na:
a) zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający sporządzanie prawidłowej sprawozdawczości finansowej,
b) bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości oraz sprawozdawczości finansowej w sposób umożliwiający terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
c) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
d) nadzorowaniu całokształtu prac zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne oraz jednostki nie bilansujące się samodzielnie,
2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
3) dokonywanie w zakresie powierzonych obowiązków wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym (budżetem),
4) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
5) dokonywanie kontroli kasy,
6) nadzór nad przeprowadzeniem kontroli podatkowej u podatników podatku od nieruchomości,
7) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej, kalkulacji kosztów i sprawozdawczości finansowej,
8) nadzorowanie i koordynowanie wykonania zadań finansowych przez jednostki organizacyjne gminy,
9) nadzór nad przeprowadzeniem służby przygotowawczej pracowników w referacie,
10) nadzór nad wprowadzeniem i treścią informacji do Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie Referatu Finansowego.
2. Skarbnik pełni funkcję kierownika Referatu Finansowego.
V. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) curriculum vitae (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
3) kserokopie świadectw pracy,
4) kserokopie dyplomów i innych dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
5) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
6) oryginał kwestionariusza osobowego osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór – załącznik nr 1)
7) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego (wzór – załącznik nr 2),
8) oświadczenie kandydata, że cieszy się nieposzlakowaną opinią, o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie (wzór – załącznik nr 2),
9) oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuję się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze jednego etatu,
Podanie danych osobowych przez kandydata jest wymogiem ustawowym. Dane osobowe zawarte w dokumentach aplikacyjnych wykraczające poza dokumenty wymagane ustawowo będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata, wyrażoną na piśmie. (wzór – załącznik nr 3 do ogłoszenia). Podanie danych osobowych jest dobrowolne, natomiast ich niepodanie może skutkować odrzuceniem oferty.
VI. Warunki pracy na stanowisku:
Praca w pozycji siedzącej w systemie jednozmianowym, wewnątrz budynku przy oświetleniu sztucznym i naturalnym. Pracownik użytkuje sprzęt biurowy, w szczególności komputer, drukarkę, kserokopiarkę, faks, telefon. Możliwe narażenie na obciążenie mięśniowo – szkieletowe i statyczne mięśni.
VII. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych, wynosił powyżej 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w terminie do dnia 28 marca 2023 roku do godz.15.00 w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem, nazwiskiem i adresem do korespondencji kandydata na adres: Urząd Miejski w Suchowoli, Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola (sekretariat, pokój nr 5) z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Skarbnika Gminy Suchowola”.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie rozmowy rekrutacyjnej.
Urząd Miejski w Suchowoli nie zwraca złożonych dokumentów. Po upływie 6 miesięcy od zakończenia naboru dokumenty aplikacyjne złożone w odpowiedzi na ogłoszony nabór będą zniszczone.
Z Regulaminem naboru można się zapoznać w Urzędzie Miejskim w Suchowoli Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.um.suchowola.wrotapodlasia.pl
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 085 7229 400 lub 085 7229 406.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.um.suchowola.wrotapodlasia.pl oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Miejskim w Suchowoli Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola niezwłocznie po przeprowadzeniu naboru.
Ze względu na zasady powoływania skarbnika określone w art. 18 ust.2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2023 poz.40) – osoba wyłoniona w konkursie zostanie przedstawiona jako kandydat do powołania na Skarbnika przez Radę Miejską w Suchowoli.
Metryka strony