Ogłoszenie o zamówieniu na: "Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Suchowola w 2016 r."
Numer postępowania ZP.271.13.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
- usługi -
Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Suchowola w 2016 r.
Numer ogłoszenia: 342980 - 2015; data zamieszczenia: 15.12.2015
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
| zawarcia umowy ramowej |
| ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Suchowola , pl. Kościuszki 5, 16-150 Suchowola, woj. podlaskie, tel. (085) 7229400, faks (085) 7229419.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.suchowola.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Suchowola w 2016 r..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych powstałych i zebranych na wszystkich nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Suchowola oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych dolej (PSZOK).
2. Na terenie Gminy Suchowola obowiązywał będzie system mieszany pojemnikowo-workowy zbiórki odpadów komunalnych.
3. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według CPV (Wspólny Słownik Zamówień):
Nazwa Kod –
90511000-2 Usługi wywozu odpadów
90512000-9 Usługi transportu odpadów
90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90533000-2 Usługi gospodarki odpadami
4. Charakterystyka przedmiotu zamówienia.
1) ogólna liczba mieszkańców w 2014 r., objętych systemem - 7 191,
2) ogólna liczba nieruchomości (gospodarstw domowych) w 2013 r., objętych systemem - 1 831, liczba złożonych deklaracji o wysokości opłaty zagospodarowania odpadami komunalnymi w 2014 r. wyniosła 1693. Do odbioru z nieruchomości zamieszkałych w 2015 r. bez firm 1521.
3) powierzchnia Gminy Suchowola wynosi ok. 25 589 ha,
4) Liczba miejscowości: 51: 1) Brukowo 2) Bachmackie Kolonie 3) Chlewisk Dolny 4) Chlewisk Górny 5) Chmielówka 6) Chmielniki 7) Ciemne 8) Chodorówka Nowa 9) Chodorówka Stara 10) Chodorówka Stara Kolonia 11) Czerwonka 12) Dryga 13) Dryga-Kolonia 14) Domuraty 15) Dubasiewszczyzna 16) Dubasiewskie Kolonie 17) Głęboczyzna 18) Grodzisk 19) Grymiaczki 20) Hołodolina 21) Horodnianka 22) Jatwieź Duża 23) Jatwieź Mała 24) Karpowicze 25) Kiersnówka 26) Kopciówka 27) Krzywa 28) Laudańszczyzna 29) Leśniki 30) Leszczany 31) Morgi 32) Nowe Stojło 33) Okopy 34) Olszanka 35) Ostrówek 36) Podostrówek 37) Podgrodzisk 38) Podhorodnianka 39) Połomin 40) Połomin Kolonia 41) Pokośno 42) Poświętne 43) Piątak 44) Rutkowszczyzna 45) Suchowola 46) Sucha Góra 47) Wólka 48) Trzyrzecze 49) Tablewo 50) Zgierszczańskie 51) Żakle
5) na terenie Gminy Suchowola w 2014 roku zebrano następujące ilości odpadów komunalnych:
20 03 01 - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 656,5 Mg,
15 01 01; 20 01 01 - Opakowania papierowe + tektura, papier - 5,6 Mg,
15 01 02; 20 01 39 - Opakowania z tworzyw sztucznych, tworzywa sztuczne - 11,2 Mg
15 01 04; 20 01 40 - Opakowania z metali, metale - 2,6 Mg
15 01 07; 20 01 02 - Opakowania ze szkła, szkło - 66,2 Mg
6) na terenie Gminy Suchowola w I półroczu 2015 roku zebrano następujące ilości odpadów komunalnych:
20 03 01 - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 353,4 Mg,
15 01 01; 20 01 01 - Opakowania papierowe + tektura, papier, tektura - 4,6 Mg,
15 01 02; 20 01 39 - Opakowania z tworzyw sztucznych, tworzywa sztuczne - 14,0 Mg
15 01 04; 20 01 40 - Opakowania z metali, metale - 1,8 Mg
15 1 07; 20 01 02 - Opakowania ze szkła, szkło - 44,3 Mg
7) podane ilości zebranych odpadów komunalnych za 2014 rok oraz I półrocze 2015 roku stanowią wielkości orientacyjne, ilości te zostały podane w celu sporządzenia oferty. Faktyczne ilości odpadów, w okresie realizacji zamówienia, mogą nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. Zmiana liczby obsługiwanych nieruchomości oraz zmiana ilości wywożonych odpadów komunalnych nie będzie powodowała zmiany umowy ani zmiany wartości zamówienia.
5. Sposób odbierania odpadów komunalnych:
1) odpady komunalne zmieszane i segregowane powinny być zbierane w systemie indywidualnym /u źródła/ w pojemnikach i workach foliowych do tego celu przeznaczonych o odpowiedniej wytrzymałości zapewniającej bezpieczny z punktu widzenia technicznego i sanitarnego transport;
2) Właściciel jest zobowiązany do wyposażenia swej nieruchomości w pojemniki do zbierania odpadów komunalnych, np. poprzez ich zakup, wydzierżawienie lub w sposób ustalony w drodze umowy z gminną jednostką organizacyjną lub przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne. Ustala się następujące rodzaje pojemników i worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych:
a) pojemniki na odpady o pojemności 60 litrów (L);
b) pojemniki na odpady o pojemności 120 L;
c) pojemniki na odpady o pojemności 240 L;
d) pojemniki na odpady o pojemności 1100 L;
e) pojemniki (KP 5, KP 7, KP 10) o pojemności od 5 do 10 m3;
f) pojemniki z tworzywa sztucznego oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego, o rozmiarach 30, 60, 90, 120 i 1500 L;
g) kosze uliczne o pojemności od 20 do 70 L;
3) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczania nieodpłatnie worków do selektywnej zbiórki odpadów wg następujących rodzajów: - worek żółty - tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, - worek niebieski - papier, tektura, - worek czerwony - puszki aluminiowe, metale, - worek zielony - szkło, - worek szary lub bezbarwny - popiół oraz do uzupełniania worków po każdorazowym odbiorze z nieruchomości zamieszkałych;
4) Wykonawca jest zobowiązany dotrzeć do osób wytwarzających odpady lub do miejsc ich gromadzenia i zebrać wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach i workach. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru odpadów segregowanych, zgromadzonych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych położonym w m. Poświętne, gm. Suchowola;
5) Odbiór odpadów zmieszanych i segregowanych od mieszkańców prowadzony będzie według harmonogramu opracowanego przez Wykonawcę i uzgodnionego z Zamawiającym. Powyższy harmonogram Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy;
6) Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych w terminach wynikających z uzgodnionego z Zamawiającym harmonogramu odbioru odpadów, niezależnie od warunków atmosferycznych, w sposób nie zakłócający spoczynku nocnego, pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów oraz w sposób wykluczający mieszanie odpadów;
7) W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany z Zamawiającym i może polegać na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie;
8) Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów w sposób zapewniający utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, w szczególności zapobiegania wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru;
9) Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne nie później niż 7 dni od dnia zawarcia umowy. O zmianach w wykazie nieruchomości związanych z powstaniem lub wygaśnięciem, w trakcie realizacji zamówienia, obowiązku ponoszenia opłaty za odbiór odpadów komunalnych Zmawiający poinformuje Wykonawcę nie później niż w terminie 7 dni od dnia powstania zmian;
10) Jeśli podczas odbierania odpadów dojdzie do uszkodzenia lub zniszczenia z winy Wykonawcy pojemników, Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowiązany będzie do dostarczenia pojemników na swój koszt;
11) Za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowane w trakcie odbioru odpadów odpowiedzialność ponosi Wykonawca;
12) Wykonawca zobowiązany będzie także do zebrania odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników, jeśli będzie to wynikiem jego działania oraz odpadów tzw. /luzów/, które wysypały się podczas ładowania lub w wyniku opóźnionego wywozu, czy też przepełnienia pojemnika. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników;
13) Wykonawca zobowiązany będzie w ramach umowy do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości harmonogramu odbioru odpadów, o którym mowa w ust. 5 pkt 5.
14) Wykonawca winien przedłożyć Zamawiającemu porozumienie z BIOM sp. z o.o. (Treść porozumienia stanowi załącznik Nr 10 do SIWZ).
15) Zamawiający podpisze z właścicielem RIPOK (BIOM Sp. z o.o., Dolistowo Stare I 144, 19-124 Jaświły) porozumienie na zagospodarowanie odpadów komunalnych i poniesie koszty ich zagospodarowania.
16) Wykonawca zobowiązuje się do bieżącego przekazywania Zamawiającemu adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne, a nie są one ujęte w wykazie, o którym mowa w pkt. 9 6. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych:
a) Opady komunalne zmieszane zbierane z nieruchomości zamieszkałych powinny być odbierane nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu.
b) Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny takie jak: tworzywa sztuczne, papier i tektura, puszki aluminiowe i metale oraz szkło z nieruchomości zamieszkałych powinny być odbierane nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu; popiół zbierany w sposób selektywny z nieruchomości zamieszkałych powinien być odbierany nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu w okresach: od 1 stycznia do 31 maja i od 1 października do 31 grudnia.
c) Odpady wielkogabarytowe i zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne zbierane z nieruchomości zamieszkałych powinny być odbierane nie rzadziej niż raz na rok.
d) Odpady z PSZOK powinny być odbierane nie później niż w terminie 7 dni od pisemnego bądź telefonicznego zgłoszenia przez Zamawiającego konieczności odbioru odpadów, nie rzadziej jednak niż dwa razy w roku.
7. Obowiązki Wykonawcy w zakresie odbioru odpadów segregowanych:
1) Odbiór odpadów segregowanych prowadzić należy w taki sposób, aby nie dochodziło do mieszania poszczególnych frakcji odpadów zebranych selektywnie;
2) Przy odbiorze odpadów segregowanych Wykonawca każdorazowo sprawdza:
a) rzetelność segregacji odpadów,
b) w przypadkach, gdy właściciele nieruchomości, którzy zadeklarowali, że odpady będą gromadzili w sposób selektywny, a wystawiają je tylko w sposób zmieszany lub prowadzą selekcję odpadów w sposób nieprawidłowy tj. wrzucają do odpadów zmieszanych odpady, które powinny być wyselekcjonowane, Wykonawca zgłosi ten fakt Zamawiającemu w terminie 2 dni roboczych od dnia stwierdzenia opisanej sytuacji. Na tę okoliczność Wykonawca sporządzi dokumentację np. dokumentacja fotograficzna, notatka, protokół, nagranie itp., z której musi jasno wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do stwierdzenia opisanej sytuacji;
3) Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie umowy;
4) wykaz nieruchomości, których właściciele zadeklarowali gromadzenie odpadów w sposób selektywny Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie nie później niż 7 dni od dnia zawarcia umowy.
8. Wymagania jakie musi spełniać Wykonawca w zakresie posiadania sprzętu i środków technicznych oraz bazy magazynowo-transportowej:
1) w celu realizacji zamówienia Wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122);
2) przez cały okres trwania zamówienia Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania półroczne zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Dz. U. z 2012 r. poz. 630) w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy sprawozdanie.
9. Zagospodarowanie odpadów:
1) Odpady zmieszane zebrane z nieruchomości zamieszkałych, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017, co oznacza obowiązek przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odpadów do instalacji Północny Region Gospodarki Odpadami: Obszar Koszarówka, tj. ZZO Koszarówka lub do jednej ze stacji przeładunkowych położonych w miejscowościach: Świerzbienie (gmina Mońki), Augustów i Dąbrowa Białostocka.
2) Odpady segregowane zebrane z nieruchomości zamieszkałych, Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce (gmina Grajewo) bądź do Zakładu Recyklingu w Dolistowie Starym I 144, 19-124 Jaświły. Odpady z PSZOK Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce (gmina Grajewo) bądź do Zakładu Recyklingu w Dolistowie Starym I 144, 19-124 Jaświły.
3) Popiół zebrany selektywnie z nieruchomości zamieszkałych Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce (gmina Grajewo).
4) Odpady wielkogabarytowe Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych - Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce (gmina Grajewo).
5) Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć bezpośrednio do podmiotu zajmującego się ich recyklingiem.
Zgodnie z uchwałami Sejmiku Województwa Podlaskiego:
- Nr XX/233/12 z 21 czerwca 2012 r. w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017,
- Nr XX/234/12 z 21 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012 - 2017 (Dz. Urz. Woj. Podl. z 2012 r. poz. 2017 i poz. 3118),
Gmina Suchowola, jako objęta projektami finansowanymi w ramach POIiŚ, ze względu na konieczność zachowania trwałości projektu oraz dla potwierdzenia efektu ekologicznego (zgodnie z umowami lub porozumieniami wynikającymi z dofinansowania POIiŚ) zobowiązana jest kierować odpady do wskazanych instalacji regionalnych tj. do ZZO Koszarówka;
2) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia kart ewidencji przekazanych odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przedkładania ich kopii Zamawiającemu;
10. Zamawiający nie dopuszcza jednocześnie odbierania odpadów komunalnych tym samym pojazdem z jakimikolwiek innymi odpadami komunalnymi pochodzącymi z nieruchomości niezamieszkałych na terenie Gminy Suchowola.
11. Rozliczanie świadczonych usług następować będzie ryczałtowo. Wynagrodzenie należne Wykonawcy będzie płatne w okresach kwartalnych, po wykonaniu usługi za dany kwartał oraz wystawieniu faktury przez Wykonawcę.
12. Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za celowe, może zapoznać się z terenem, na którym będzie prowadzona działalność. Mapy terenu Gminy Suchowola stanowią załączniki nr 9 do SIWZ.
II.1.5)
| przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania - opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunku: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Suchowola. Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o treść złożonych oświadczeń lub dokumentów. Z treści oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż nie później niż na dzień składania ofert Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy oraz o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. Warunki udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia będą oceniane w oparciu o kryterium /spełnia/nie spełnia/.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Posiadają wiedzę i doświadczenie - opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunku: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje usługi odbierania odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy - o łącznej masie 800 Mg. Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o treść złożonych oświadczeń lub dokumentów. Z treści oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż nie później niż na dzień składania ofert Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy oraz o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. Warunki udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia będą oceniane w oparciu o kryterium /spełnia/nie spełnia/.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunku: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. Z 2013 r. poz. 122) tj.: 1. odpowiednimi pojazdami i urządzeniami specjalistycznymi; 2. odpowiednią bazą magazynowo-transportową. Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o treść złożonych oświadczeń lub dokumentów. Z treści oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż nie później niż na dzień składania ofert Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy oraz o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. Warunki udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia będą oceniane w oparciu o kryterium /spełnia/nie spełnia/.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- 4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunku: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 300 000, 00 zł Ocena spełniania wyżej wymienionych warunków udziału w postępowaniu będzie dokonywana w oparciu o treść złożonych oświadczeń lub dokumentów. Z treści oświadczeń lub dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż nie później niż na dzień składania ofert Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy oraz o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy. Warunki udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia będą oceniane w oparciu o kryterium /spełnia/nie spełnia/.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Termin płatności za fakturę - 5
IV.2.2)
| przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, na następujących warunkach:
1) w przypadku wystąpienia przerw w wykonywaniu umowy na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający;
2) zmianie może ulec zakres przedmiotu umowy oraz termin realizacji umowy w przypadku gdy konieczność takich zmian wyniknie z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego.
3) w przypadku zmian przepisów prawa wpływających na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.um.suchowola.wrotapodlasia.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Suchowoli, Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola, pok. 108.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 23.12.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Suchowoli, Plac Kościuszki 5, 16-150 Suchowola, sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Metryka strony