Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

 WPIS DO REJESTRU ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH

Podstawowe informacje
1. Rejestr zawiera:
a) nazwę lub imię i nazwisko oraz siedzibę lub adres podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
b) numer NIP i REGON podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
c) miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
d) informację o zawieszaniu prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
e) informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
f) adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
g) liczbę miejsc w żłobku lub klubie dziecięcym;
h) liczbę dzieci zapisanych do żłobka lub klubu dziecięcego;
i) informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;
j) wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym.

2. Organ odmawia wpisu do rejestru, w przypadku gdy:
a) podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
b) wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
c) w stosunku do przedsiębiorcy wydano decyzję o zakazie wykonywania działalności objętej wpisem, w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.

3. Wykreślenie z rejestru następuje w przypadku:
a) złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
b) nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
c) przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
d) wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
e) uzyskaniu przez organ prowadzący rejestr informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.

4. Wraz z wykreśleniem z rejestru z przyczyn, o których mowa w pkt 2 lub 3 Burmistrz może wydać decyzję o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem, mając na uwadze skalę, zakres oraz powtarzalność naruszeń.

5. Przedsiębiorca, w stosunku do którego wydano decyzję o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem, może uzyskać ponowny wpis do rejestru w tym samym zakresie działalności nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia wydania decyzji. Przepis ten stosuje się odpowiednio do podmiotu, który wykonywał działalność bez wpisu do rejestru.

Kogo dotyczy
Żłobki i kluby dziecięce mogą tworzyć i prowadzić:
1. jednostki samorządu terytorialnego oraz instytucje publiczne;
2. osoby fizyczne;
3. osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.

Wymagane dokumenty
1. Organ dokonuje wpisu do rejestru na podstawie wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy złożony wyłącznie drogą elektroniczną przez portal informacyjno-usługowy Empatia (link poniżej).

2. Wniosek zawiera:
w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej a) numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu;
b) numer NIP i REGON, o ile wnioskodawcy te numery nadano;
c) decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych, o której mowa w art. 25 ust. 2;
d) odpowiednio decyzję potwierdzającą spełnienie wymagań sanitarno – lokalowych, o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 1, lub opinię o której mowa w art. 25 ust. 2a pkt 2;
e) w przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie, wydane nie później niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku o wpis;
f) oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
g) w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL;
h) informację o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;
i) adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
j) Rejestr żłobków i klubów dziecięcych adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;
k) informację, czy żłobek lub klub dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;
l) wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym;
m) oświadczenie o dokonaniu opłaty za wpis do rejestru.

3. W celu sprawdzenia zgodności danych organ może żądać:
a) odpisu z odpowiedniego rejestru;
b) dokumentu potwierdzającego tożsamość;
c) zaświadczenia o niekaralności;
dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.

4. W przypadku zmiany danych lub informacji zawartych w rejestrze podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do:
a) wystąpienia w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian, do organu prowadzącego rejestr z wnioskiem o zmianę danych lub informacji – w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 1-4, 7-9;
b) dokonania zmian w terminie 3 dni od dnia ich zaistnienia, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego - portal informacyjno-usługowy Empatia (link poniżej) – w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 5, 6, 8 i 10.

Czas realizacji
7 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku o wpis.

Opłaty
1. Tytuł płatności: opłata za rejestrację żłobka lub klubu dziecięcego
Kwota: 100 zł

Opłaty dokonać można za pomocą przelewu bankowego na rachunek Urzędu numer:
68 8094 0009 0000 0101 2000 0010

Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miejski w Suchowoli
Plac Kościuszki 5
16-150 Suchowola

Kontakt telefoniczny z Urzędem
Nr : 857 229 400

Przydatne linki
Rządowy portal usługowo-informacyjny Empatia

Link do rejestru żłobków i klubów dziecięcych:
https://empatia.mpips.gov.pl/web/piu/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/d3/rejestr-zlobkow-i-klubow

Link do adresu mapy żłobków i klubów dziecięcych:
https://empatia.mpips.gov.pl/web/piu/mapa-zlobk%C3%B3w-i-klubow-dzieciecych

Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. (Dz. U. z 2024 r. poz. 338)
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełnić lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2019 r. poz. 72)

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Suchowoli

Wytwarzający/odpowiadający: Jan Lola - Sekretarz Gminy

Data wytworzenia: 2024-07-31

Wprowadzający: Krzysztof Niedźwiecki

Data modyfikacji: 2024-07-31

Opublikował: Krzysztof Niedźwiecki

Data publikacji: 2024-07-31