ZGŁOSZENIE EKSPLOATACJI PRZYDOMOWEJ OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW
Kogo dotyczy:
Osób fizycznych lub ich pełnomocników zgłaszających rozpoczęcie eksploatacji oczyszczalni ścieków o przepustowości nie przekraczającej 5 m3/d w ramach zwykłego korzystania z wód.
Wymagane dokumenty:
- Zgłoszenie eksploatacji przydomowej oczyszczalni ścieków -wniosek
- Kopia zgłoszenia z Wydziału Budownictwa Starostwa Powiatowego w Sokółce na budowę przydomowej oczyszczalni ścieków.
- Dokumentacja techniczna opisująca zasady funkcjonowania przydomowej oczyszczalni ścieków
- Kopia mapy sytuacyjno-wysokościowej z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków lub powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej
- Oświadczenie zgłaszającego instalację o przeznaczeniu przydomowej oczyszczalni ścieków wyłącznie na cele mieszkaniowe.
- Pełnomocnictwo, w przypadku dokonania zgłoszenia przez pełnomocnika
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej, w przypadku kiedy przydomowa oczyszczalnia ścieków niezwiązana jest z funkcjonowaniem budynku mieszkalnego lub w przypadku kiedy zgłoszenia dokonuje pełnomocnik
Opłaty:
Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej z 16 listopada 2006 r. opłata wynosi: za przyjęcie zgłoszenia: 120,00 zł, za pełnomocnictwo: 17,00 zł
Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt. 2 ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. zwalnia się z opłaty skarbowej dokonanie zgłoszenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego. W przypadku podlegania zwolnieniu z opłat, należy dołączyć oświadczenie o wykonaniu instalacji przydomowej oczyszczalni ścieków wyłącznie do celów zapewniających właściwe funkcjonowanie budynku mieszkalnego.
Jednostka/ osoba odpowiedzialna:
Piotr Kirejczyk, pok. 107 (I piętro), tel. 85 722 94 02
Miejsce składania dokumentów:
Urząd Miejski w Suchowoli
Plac Kościuszki 5
16-150 Suchowola
Sekretariat, pok. nr 5
godz. przyjęć:
poniedziałek - piątek 7.30-15.30
Podstawa prawna:
- Ustawa Prawo Ochrony Środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r.
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia
- Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.
Uwagi i dodatkowe informacje:
- Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5m3 na dobę wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód;
- Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie gdy jest już ona eksploatowana prowadzący ją obowiązany jest zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem.
- Eksploatujący oczyszczalnie zobowiązany jest przedłożyć właściwemu do przyjęcia zgłoszenia organowi informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończeniu eksploatacji lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia eksploatacji, zaprzestania eksploatacji lub zmianie danych
Metryka strony