Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2025 w Urzędzie Miejskim w Suchowoli oraz jednostek organizacyjnych Gminy Suchowola
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2025 w Urzędzie Miejskim w Suchowoli oraz jednostek organizacyjnych Gminy Suchowola
Na podstawie art.14 pkt 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. Poz.1696) o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, które trwale lub tymczasowo nie mogą w pełni korzystać z życia publicznego.
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania |
Sposób realizacji |
Termin |
1 |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2025. Przesłanie opracowanego planu do jednostek organizacyjnych Gminy Suchowola |
- koordynator ds. dostępności |
- zamieszczenie informacji na stronie BIP UM w Suchowoli |
grudzień |
2 |
Bieżąca analiza stanu budynku i pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Suchowoli pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
- Burmistrz Suchowoli |
- bieżąca analiza stanu budynku oraz pomieszczeń Urzędu Miejskiego w Suchowoli |
w całym okresie działania |
3 |
Bieżąca ocena i analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności cyfrowej. |
- administrator systemów informatycznych |
- przeprowadzenie szczegółowej analizy pod kątem zgodności prowadzonej przez Urząd Miejski w Suchowoli strony internetowej z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 848) |
w całym okresie działania |
4 |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej oraz architektonicznej. |
- koordynator ds. dostępności |
- aktualizowanie na stronie internetowej UM w Suchowoli informacji adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami |
w całym okresie działania |
5 |
Weryfikowanie jednostek organizacyjnych w zakresie zapewnienia dostępności |
- Gminny Ośrodek Kultury i Sportu w Suchowoli |
- wymiana informacji między jednostkami w celu usprawnienia i ułatwienia dostępności |
w całym okresie działania |
6 |
Oznaczenie krawędzi schodów pomiędzy kondygnacjami wewnątrz budynku Urzędu Miejskiego w Suchowoli (oznaczenie początku i końca biegów schodów) |
- osoba nadzorująca-koordynator ds. dostępności |
- oznaczenie krawędzi schodów pomiędzy kondygnacjami (wyróżnienie początku i końca wszystkich biegów schodów) |
rok 2022 |
7 |
Zapewnienie obsługi tłumacza języka migowego, PJM |
- koordynator ds. dostępności |
- współpraca z Polskim Związkiem Głuchych w celu zapewnienia obsługi osób wymagających tłumacza języka migowego, po wcześniejszym zgłoszeniu przez taką osobę konieczności zapewnienia tłumacza (co najmniej trzy dni przed planowaną wizytą) |
w całym okresie działania |
8 |
Zapewnienie dostępu alternatywnego oraz wspierania osób ze szczególnymi potrzebami |
- koordynator ds. dostępności |
-zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnieniu wsparcia technicznego , w tym wykorzystania technologii w zapewnieniu kontaktu telefonicznego , korespondencyjnego lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej |
w całym okresie działania |
9 |
Opracowanie procedur obsługi: klienta, interesantów przez telefon, interesantów przez pocztę elektroniczną, umieszczania informacji w BIP oraz procedury umieszczania informacji na stronie internetowej |
- koordynator ds. dostępności |
- opracowanie dokumentów, opracowanie instrukcji dla urzędników, szkolenia w zakresie stosowania |
procedury |
10 |
Utworzenie Punktu Obsługi dla Osób z Niepełnosprawnościami |
- osoba nadzorująca-koordynator ds. dostępności |
- wyznaczenie odpowiedniego miejsca, łatwo dostępnego dla osób ze szczególnymi potrzebami |
rok 2022-2023 |
11 |
Budowa najazdu dla wózków inwalidzkich za drzwiami wejściowymi |
- osoba nadzorująca-koordynator ds. dostępności |
- budowa najazdu umożliwiającego swobodny dostęp dla osób za szczególnymi potrzebami |
rok 2022-2023 |
12 |
Utworzenie miejsca postojowego dla osób z niepełnosprawnościami |
- osoba nadzorująca-koordynator ds. dostępności |
- wyznaczenie miejsca parkingowego o odpowiednich wymiarach i oznaczeniach |
rok 2022-2023 |
13 |
Określenie możliwości pozyskania środków zewnętrznych na realizację zadań z zakresu poprawy dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami |
- koordynator ds. dostępności we współpracy z pracownikami urzędu i jednostek podległych |
- ustalanie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych w szczególności: |
w całym okresie działania |
Data sporządzenia: 26.01.2022 r.
Sporządził: Karol Misarko - koordynator do spraw dostępności
Metryka strony